Aktivitetsgruppen

Vi är några personer i Brf Tulpanträdet som på önskemål har tagit på oss det spännande uppdraget att starta en aktivitetsgrupp. Gruppens syfte och ambition är att bland annat skapa gemenskap, glädje och ökad ansvarskänsla för vårt gemensamma boende.

Förhoppningen är att aktivitetsgruppen kommer att bestå av representanter från alla tre föreningarna. Vi vill inspirera föreningarnas medlemmar till att komma med egna förslag samt att medverka till genomförandet av aktiviteter. Gruppen kan även vara en samordnare för uppkomna förslag samt som ett stöd för genomförandet av dessa. Vi jobbar ideellt och vid behov i samråd med föreningarnas styrelser, men vi kommer främst att arbeta utifrån medlemmarnas egna förslag och engagemang.

En aktivitet kan t ex handla om att tillsammans ta en promenad/gå stavgång; tex: "Hej, vi är några som ska gå stavgång någon timme i närområdet. Samling på gården tisdag kl. 18:00 med eller utan stavar - alla är välkomna, Sören." En annan aktivitet kan vara att tillsammans göra något som kräver lite mer planering i form av lokalbokning - sådan aktivitet skulle t ex kunna vara en föreläsning/information om något ämne (t ex HLR eller fågelskådning) alternativt en kurs (t ex i yoga eller data) som genomförs av utomstående alternativt om någon i föreningen har någon särskild kunskap eller intresse som denne kan och vill dela med sig av.

Vid spontana aktiviteter är en idé att använda fliken "Evenemang" i vår redan befintliga Facebook-grupp där man på ett enkelt sätt (ev. med grannes hjälp vid behov) kan skriva in en aktivitet. Mer omfattande aktiviteter kan förmedlas via respektive förenings hemsida där aktivitetsgruppen kan agera länk till respektive styrelse för publicering. Tanken är att aktivitetsgruppen ska agera för allas bästa - så tveka inte att kontakta någon av oss nedan redan idag!