Tekniska fel (allt övrigt)

Felanmälan på dagtid gällande allmänna utrymmen i fastigheten

Görs till Åkerlunds Fastighetsservice AB på telefon 08-39 06 50; Måndag-torsdag kl. 08.00-16.00, fredag kl. 08.00-15.00 (lunchstängt kl. 12.00-13.00). Under lunch kl. 12.00-13.00 samt fredag kl. 15.00-16.00 nås Åkerlunds på telefon 070-766 63 68. Du kan också maila till Åkerlunds via felanmalan@tulpantradet.se. Uppge alltid ärendet/felet, ditt namn, adress, lägenhetsnummer (det treställiga) och mobiltelefon. Styrelsen får alltid en kopia på din anmälan för att få kännedom om fel och problem som finns i fastigheten.

Åkerlunds kan även utföra reparationer i lägenheten, t.ex. krånglande kranar, elfel, reparation eller utbyte av vitvaror. Arbetet faktureras i så fall direkt till dig. Se vidare föreningens stadgar §35 om vad du själv ansvarar för i lägenheten. Upplever du att det är kallt i lägenheten bör du först mäta inomhustemperaturen mitt i rummet under ett dygn. Tänk på att regelbundet lufta elementen/radiatorerna och motionera termostatrattarna genom att vrida dem fram och tillbaka (annars kan stiftet fastna i dem och värmen har svårt att sprida sig). Placera inte möbler direkt framför elementen!

Felanmälan under Jourtid

Jourtelefon till Åkerlunds är 08-18 70 00 (Dygnet Runt Service). Gäller övrig tid än normal dagtid för felanmälan. Jourtelefonen ska du endast använda för att anmäla allvarliga fel, typ vattenläcka eller stopp i avlopp/stammar som kan leda till översvämning. Observera att endast allvarliga fel som inte kan vänta till nästa ordinarie arbetsdag skall anmälas till Jourtjänst. Anmälan av jourtjänster för fel i lägenheten debiteras lägenhetsinnehavaren. Är du tveksam kontakta alltid styrelsen först!