Nya trivsel- och ordningsregler med information

Alla är skyldiga att följa de beslutade reglerna.

Information om samt trivsel- och ordningsregler i Brf Tulpanträdet (beslutade av styrelsen 2020-09-30)

Important! If you don´t understand Swedish please use Google Translate!

Välkommen till Brf Tulpanträdet, vi hoppas du kommer att trivas hos oss!

Föreningen

Brf Tulpanträdet består av 166 lägenheter. Första inflyttningen var hösten 2003. Vi förvaltar, tillsammans med Brf Korstörnet och Brf Avenboken, garage, tvättstugor, pool/bastu, källsorterings- och grovsoprum, gästlägenheter, hobbyrum samt föreningslokal. Föreningen är medlem i Solberga Gård Samfällighetsförening som förvaltar våra gemensamma anläggningar.

Styrelsen

Styrelsens ledamöter väljs på årsmötet/föreningsstämman. Vill du ha kontakt med styrelsen så kan följande e-post användas info@tulpantradet.se alternativt via föreningens brevlåda i port 172. Kontaktinformation finns även anslaget i portarna. Styrelsen sammanträder normalt sett en gång i månaden.

Föreningens årsmöte, föreningsstämma 

Ordinarie föreningsstämma hålls normalt på våren i maj. På stämman redovisas årets resultat, behandlas motioner samt att vi väljer ledamöter till styrelsen. Kom och påverka! Kallelse och årsredovisning skickas ut i god tid innan stämman. Under senhösten har vi dessutom ett medlemsmöte där styrelsen informerar om budgeten och månadsavgifterna för det kommande året. Utöver den ordinarie föreningsstämman kan styrelsen kalla till extrastämmor under året.

Ekonomi

Föreningens ekonomi förvaltas av ABJ Boförvaltning i Uppsala och kan kontaktas på telefon 018-444 01 30 eller via e-post: info@abjbo.se. Detsamma gäller pantförskrivningar och utdrag ur lägenhetsregistret. Vår bank är Nordea. Fastigheten är fullvärdesförsäkrad hos Folksam inklusive så kallat kollektivt bostadsrättstillägg. Se till att du har en hemförsäkring, annars kan t ex en vattenskada bli mycket kostsam för dig. Våra lägenhetsdörrar är klassade som så kallade säkerhetsdörrar (klass 2).

Felanmälan

Felanmälan gällande allmänna utrymmen görs till Åkerlunds Fastighetsservice AB på telefon 

08-39 06 50 måndag-torsdag kl. 08.00-16.00, fredag kl. 08.00-15.00 (lunchstängt kl. 12.00-13.00). Under lunch kl. 12.00-13.00 samt fredag kl. 15.00-16.00 nås Åkerlunds på telefon 070-766 63 68. Alternativt nås Åkerlund via e-post felanmalan@tulpantradet.se. Åkerlunds kan även utföra viss service i lägenheten mot faktura direkt till lägenhetsinnehavaren. 

Vid problem med hissarna kontaktas Kone Hissar på telefon 077-150 00 00. Ange vilken hiss som felar (adress). Du kan alltid begära jour (så kommer de snabbare) eftersom vi har ett så kallat premiumavtal med Kone och inte betalar extra för jourutryckningar.

JOUR

Jourtelefonnumret är 08-18 70 00 och gäller övrig tid än normal tid för felanmälan hos Åkerlunds. Jourtelefonen ska du använda för att anmäla allvarliga fel, typ vattenläcka eller stopp i avlopp som kan leda till översvämning. Utnyttjande av jourtjänster för fel i lägenheten debiteras lägenhetsinnehavaren. Är du tveksam kontakta alltid styrelsen först eftersom jourutryckningar är väldigt kostsamma.

Lägenhetsnummer

Varje lägenhet har ett tresiffrigt nummer som finns anslaget på lägenhetsdörrens utsida. Det numret används för interna uppgifter i föreningen (t ex bokning av tvättstuga). Varje lägenhet har dessutom ett fyrsiffrigt nummer som tillsammans med respektive portnummer används av Skatteverket. Listor med dessa nummer finns på anslagstavlorna i portarna samt på hemsidan www.tulpantradet.se.

Lägenheten

Du som bostadsrättsinnehavare är ansvarig för allt som finns i din lägenhet. För vidare information se föreningens stadgar, §35, på hemsidan. Fel på vitvaror, stopp i avlopp, ompackning av kranar med mera får du bekosta själv. Föreningen är ansvarig för leverans av vatten, värme, el och TV-signal. Observera att det inte är tillåtet att skruva eller spika i fasaden!

Om du vill göra större förändringar i lägenheten, montera markiser eller inglasning av balkongen så kontakta alltid styrelsen INNAN du sätter igång. Särskild ansökningsblankett ska lämnas. Se styrelsens policy om ombyggnationer och renoveringar.

Andrahandsuthyrning ska ALLTID anmälas till och beslutas av styrelsen innan uthyrning kan ske. Styrelsen önskar först träffa bostadsrättshavaren och den tilltänkta hyresgästen. Särskilda regler finns, se styrelsens policy publicerad på hemsidan.

Byte av namnskyltar

Styrelsen ansvarar för namnskyltarna utanför lägenhetsdörr, på postfack och anslagstavlor. Har du önskemål om namnen och eventuell skylt om ”Ej reklam” på postfacket så kontaktar du styrelsen.

Balkongen, uteplatsen, terrassen

Bostadsrättshavaren ansvarar att underhålla balkongen, uteplatsen och terrassen. Se våra stadgar §35. De som har balkonger ska se till att dessa hålls snöfria vintertid. Blomlådor ska placeras innanför balkongräcket. Förvara enbart föremål som hör till normal balkongmöblering där. Du får inte skaka mattor mm där. Absolut inga fyrverkerier från balkongen! Det är inte tillåtet att spika eller borra i husfasaden. Se till att balkong-/altan-/terrasdörren är ordentligt stängd för att undvika att vatten tränger in. De som har uteplatser och terrasser ansvarar för att hålla dessa fria från sly och ogräs. Odlingar på terrasser, t ex i pallkragar, är känsligt på grund av ansamlande av fukt. Fråga styrelsen om lov först om du har planer på det.

Endast två färger på markiser får användas. Vilken färg just du ska ha beror på var i huset ditt fönster eller din balkong/uteplats är. Information finns på hemsidan www.tulpantradet.se. Montering måste ske fackmannamässigt.

För att få likformighet i utförandet av balkonginglasning får man endast använda NIKA Inglasning AB för installation. Framställan ska alltid göras till styrelsen som beslutar om inglasning får ske. Bygglov finns och söks av föreningen. NIKA gör även service och tillhandahåller reservdelar på befintliga inglasningar. Telefon till NIKA är 08-410 417 63, http://www.nika.se/ Andra leverantörer som eventuellt lämnar reklam i våra brevlådor får INTE anlitas då de inte har styrelsens godkännande!

Värme

Värmen levereras som fjärrvärme från Stockholm Exergi. Förutom genom radiatorer/element så värms lägenheten med förvärmd friskluft via trattformade ventiler i taken. Detta innebär att radiatorerna/elementen ibland kan kännas svala på grund av att termostaten har slagit ifrån.

Ventilation 

Ventilationen sker med så kallad mekanisk till- och frånluft. Frånluften sugs ut via köksfläkten vilken egentligen är ett spjäll (fläktarna sitter på taket) samt luftdon i badrum. Köksfläktens filter ska rengöras regelbundet och byte till kolfilterfläkt är inte tillåtet. Rengör luftdonen regelbundet med dammsugaren så undviks visslande ljud. Donen är injusterade och får INTE ändras! Obligatorisk Inspektion av ventilation (OVK-besiktning) i fastigheten görs vart 3:e år.

Vatten

Föreningen förser lägenheterna med kall- och varmvatten. Slösa inte med vatten i onödan. I badrummet (bakom en plåtlucka på väggen) finns avstängningskranar för hela lägenheten. Skulle läckage uppstå så stäng av vattnet omedelbart. Tag också för vana att stänga av vattentillförseln till disk- och tvättmaskinen framför allt när du åker bort en längre tid.

Vattenskador

Du som bostadsrättsinnehavare är ansvarig för allt som finns i din lägenhet. För vidare information se stadgarna. Fel på vitvaror, stopp i avlopp (dock inte stammen), ompackning av kranar med mera får du stå för själv. Observera att alla jobb ska utföras fackmannamässigt, särskilt viktigt när det gäller t ex byte av packningar, blandare och våtrumsarbeten. Anlita alltid en certifierad rörmokare annars kan det bli riktigt dyrt för dig om skador uppstår!

Agera omedelbart vid en vattenskada så att den inte förvärras!

• Stäng omedelbart av allt vatten i lägenheten (se rubriken ”Vatten”).

• Kontakta styrelsen som meddelar vilken försäkring som gäller och hur skadeanmälan till försäkringsbolaget ska gå till.

Nycklar

Vid hämtning av extra post- och lägenhetsnycklar så måste lägenhetskontrakt uppvisas hos Axlås/Solidlås AB som har tel.nr: 08-13 29 00. Ring gärna och beställ för senare hämtning. Avhämtningsställe bestäms enligt överenskommelse med Axlås/Solidlås AB. Extra hushållsnycklar (HH1, t ex till soprum, källare och vägbom) kan beställas till självkostnadspris via styrelsens e-postadress info@tulpantradet.se. Taggar, beställning av ny PIN-kod till vårt passagesystem och/eller anmälan av nummer till porttelefonen (även mobiltelefonnummer) kan beställas via passage@tulpantradet.se. Du är ansvarig för dina taggar. En borttappad tagg eller nyckel kan missbrukas och måste omedelbart spärras på passage@tulpantradet.se – eller till styrelsen direkt. Nya taggar kan beställas till självkostnadspris.

Porttelefoni

Samtliga portar kan öppnas med hjälp av hem- eller mobiltelefon under förutsättning att ni registrerat ett telefonnummer. Endast ett telefonnummer kan läggas in i systemet. Du öppnar genom att svara på telefonen när en besökare ringer från porten och därefter trycka på ”5”. Ditt namn finns endast i din egen ports porttelefonlista. Det går dock att ringa till er lägenhet från samtliga portar i huset genom att slå ”Call” sedan # och ert tresiffriga lägenhetsnummer. Tänk på säkerheten, öppna inte för någon du inte känner! Anmälan av nummer till porttelefonen kan beställas via passage@tulpantradet.se.

Telefon, TV och bredband

Fast telefon kan anslutas i alla rum. För att systemet ska fungera måste en så kallad blindplugg sitta i ej utnyttjade telefonuttag. Vad gäller porttelefon – Se rubrik ”Nycklar”.

TV-signal levereras av ComHem. Grundutbudet ingår i månadsavgiften. Om man har en äldre TV kan man behöva skaffa en box (beställs av ComHem), de flesta nya TV-apparater kan visa digital-TV utan.

Montering av parabol på fasad eller balkongräcke är inte tillåtet! 

Bredbandsanslutningen sitter under elcentralen. Kanalisation (rör i väggarna) finns till alla rum och ytterligare uttag kan monteras istället för täckplattorna (en så kallad Router behövs). Bredbandsabonnemang från Ownit ingår i månadsavgiften. Kontakta Ownit kundtjänst vid abonnemang och problem på telefon 08-525 073 00 (alla dagar).

Bokning av lokaler (Solberga Gård SFF)

Föreningens lokaler såsom tvättstugor bokas via terminaler i Solberga Gårdsbyggnaden (Folkparksvägen 172) eller på webben på http://boka.solbergagard.org/. Du loggar in med ditt treställiga lägenhetsnummer som användare och din fyrställiga passagekod som lösenord. Föreningslokal, bastu/pool och gästlägenheter bokas på samma sätt men se dock först specifika regler på hemsidan. Respektera bokade tider. Du ska ha städat och vara klar när tiden är ute.

Tvättstugorna (4 st. varav en för grovtvätt)

Om du inte har öppnat dörren till tvättstugan med din tagg inom 30 minuter från starttidens början så förverkas tiden. Städa efter dig, stäng av allt vatten, torka av ytor och golv samt gör rent filtren till torktumlarna! Du får inte ta ut tvättkorgarna från tvättstugorna. Information och regler finns även anslagna i tvättstugorna.

Pool, Bastu

Pool/bastu bokas på hemsidan. Kom ihåg att generellt påskrivet avtal måste lämnas innan bokning kan ske. Precis som på allmänna badhus så duschar vi innan bad i poolen. Använd inte smutsiga uteleksaker i poolen och se till att inte sand och grus följer med skor och/eller bara fötter in. Då undviker vi att poolen nedsmutsas i onödan. Torka av golvet i duschutrymme och omklädningsrum när du är klar. Skrapa bort eventuellt vatten runt poolen. Lämna lokalen i det skick du önskar se det i när du själv kommer dit.

Föreningslokal, Gästlägenhet

Städa efter dig i föreningslokalen och gästlägenheten när du haft tillgång till dessa utrymmen. Lämna lokalerna i det skick du själv vill komma till dem i. För att kunna boka lokalerna måste du i förväg lämnat in ett generellt påskrivet avtal till styrelsen.

Gymmet

Bostadsrättsföreningen tillhandahåller en lokal för gymaktivitet på plan 1 i port 160. Själva gymmet drivs dock i privat regi och du får ansöka om medlemskap. Se vidare information på hemsidan eller vid gymmet (port 160, plan 1) angående kontaktpersoner, avgift etc.

Hobbyrum

Föreningen tillhandahåller ett hobbyrum (port 160, plan 1) för enklare snickeriarbeten. Önskar du korttidslåna rummet (1-2 dagar) så kontaktar du styrelsen för att erhålla nyckeln.

Extraförråd

I fastigheten finns fyra extraförråd för uthyrning vid in- och utflyttningar samt vid större renoveringar (max 3 månader). Maila styrelsen om du är intresserad.

Källarförråd

Lås förrådet med ett godkänt hänglås i klass 2 eller högre. Ingenting får förvaras utanför lägenhetsförråden. Föremål utanför förråden kommer att kastas av styrelsen. Låt inte dina grannar behöva göra jobbet med att bära ut ditt skräp. Släck lyset efter besök i källaren.

Utemöbler

Föreningen har förråd för vinterförvaring av utemöbler. Meddelande sätts upp i portarna när det är dags att lämna in eller hämta ut.

Barnvagnsrum, rullatorrum

Barnvagns- och rullatorrum finns på plan 1 vid entrén till port 160 samt på plan 3 vid entrén till port 166. Nycklar till rummen kan kvitteras ut, kontakta i så fall styrelsen via e-postadress info@tulpantradet.se för vidare överenskommelse. Används inte rummet längre ska nycklarna tillbaka till styrelsen.

Cykelrum

Det finns flera cykelrum på plan 1. Observera att även Brf Korstörnet och Avenboken har sina cykelrum där så kontrollera att du använder rätt utrymme. Cykelställ finns utanför port 160 och 164. Styrelsen kontrollerar regelbundet cykelrummen. Låt inte din gamla oanvända cykel ta plats i rummen. Cirka vart femte år görs utsortering av gamla oanvända cyklar men innan dess informeras alla medlemmar i god tid. Mopeder får inte förvaras i cykelrummen på grund av brandrisken. Enbart cyklar får förvaras i rummen! Pulkor, snowracers och annat hör hemma i källarförrådet eller i lägenheten. Barnvagnar och rullatorer placeras i barnvagnsrummen i port 160 och 166.

Brandsäkerhet, brandskydd

Ett bra förebyggande brandskydd i fastigheten minskar risken för att brand uppstår. I fastigheten finns brandlarm (inte direktkopplat till Räddningstjänsten) med detektorer i garaget och på våningsplanen. På våningsplanen finns också branddörrar som slår igen när larmet går. Överallt finns det utrymningsskyltar som visar på var man rymmer ut i händelse av brand. I garaget finns branddörr och brandjalusi. Skulle brandlarmet utlösas (hörs bara i garaget och på plan 1) så kontakta genast styrelsen. Om olyckan trots allt skulle vara framme så handlar det om att minimera brandens efterverkningar. Vi har ett gemensamt ansvar att fortlöpande sköta vårt brandskydd och förbättra det över tid. Utöver fastighetens specifika säkerhetsåtgärder är medlemmarna ålagda att ha ett gott skydd i sina lägenheter, t ex en fungerande och typgodkänd brandvarnare (byt batterier årligen) samt gärna också en brandsläckare. Se styrelsens brandpolicy som är anslagen på hemsidan.

Korridorer, trapphus, garage, utrymningsvägar och entréer ska hållas fria från uppställning av cyklar, barnvagnar, rullatorer, lekredskap, tidningar, avfallspåsar, brandfarligt material etc. Ingenting får förvaras/ställas upp utanför lägenhetsförråden och i förråden får inga brandfarliga vätskor förvaras. Detsamma gäller i garaget. Grillning med kol/briketter är förbjudet på balkongen. Grillning på terrass och gård ska ske med ordentligt avstånd från huset samt luftintag på gården. Tändvätska får ALDRIG användas! Särskild information om brandskyddet är sedan tidigare utdelat till de boende och är dessutom publicera på hemsidan.

Säkerhet

Släpp aldrig in obehöriga i huset! Alla som bor här har nycklar/taggar och besökande ska använda porttelefonen. Se till att dörrar (även lägenhetsdörrarna) och portar alltid är ordentligt stängda och låsta efter dig. I varje entré finns kamerabevakning som handhas av styrelsen. Rapportera alltid incidenter och tillbud till styrelsen. Pågående inbrott ska rapporteras till Polisen, 112 eller 114 14 beroende på hur allvarligt det är. Om vi alla hjälps åt så förbättrar vi vår säkerhet. Var dock försiktig med att konfrontera misstänkta personer. Se särskilt anslag om säkerhet på hemsidan.

Föreningen är ansluten till Grannsamverkan och deltar i gruppen ”Trygg Älvsjö”.

Husdjur

Innehavare av husdjur ska övervaka att dessa inte stör eller förorenar i fastigheten och inte heller rastas i planteringar eller på barnens lekytor. Plocka upp djurets spillning.

Källsortering, grovsopor, hushållssopor

Följ instruktionerna i källsorteringsrummen och grovsopsrummet noga och lägg saker i rätt behållare. Skär ner och komprimera förpackningar och emballage. Det är inte tillåtet att slänga större saker än det som får plats i de gröna behållarna. Elektronik och skrymmande avfall ska sorteras på angiven plats i grovsoprummet och inte i övriga sorteringsrum. Lägg ingenting på golvet utanför behållarna. Städa gärna och stäng dörren noga efter dig.

Vanliga hushållssopor (definitivt inte t ex pizzakartonger!) slängs i ditt sopnedkast inne i huset (plan 2 och 3). Ställ inga soppåsar i korridoren eller under sopnedkastet! Förpacka hushållssoporna väl. Pressa inte in för stora påsar. Storleken på sopnedkastets öppning är anpassat så ingenting ska fastna på vägen ner. Fastnar en påse, eller annat, så kostar det dig eller föreningen ett par tusen kronor per tillfälle att få loss det.

Ställ inte in målarfärg och annat miljöfarligt avfall i soprummen. Inte heller större möbler, kylskåp, TV-apparater etc. Vi har inte någon hämtning av den typen av avfall. Detta måste du lämna på någon miljöstation/återvinningscentral. Den närmaste finns i Östberga (Huddingevägen/Sockenvägen). Information om den mobila miljöstationen (kommer till Älvsjö Centrum några gånger om året) finns på www.stockholm.se.

Trädgård, utemiljö

Trädgården är vår gemensamma tillgång och ska vårdas för att skapa trivsel i området under alla årstider. Skötseln utförs av trädgårdsentreprenör. Hjälp gärna till att hålla utemiljön skräpfri. Mata aldrig småfåglar eftersom det kan dra till sig fiskmåsar, råttor och andra skadedjur. Fyrverkerier är inte tillåtna i vår utemiljö (t ex från balkonger) på grund av skaderisk och brandrisk.

Bilar, p-platser och garage

Parkering är endast tillåten i garaget, på förhyrda parkeringsplatser ute eller på gästplatserna mot erlagd p-avgift (kortautomat finns). All övrig parkering inom området är otillåten och beivras av Aimo Park. Infart på gården (bommen öppnas med ”hushållsnyckeln”) är tillåtet endast för i- och urlastning av tungt gods (max 10 minuters uppställning). Bokning av garage- eller förhyrd plats för bil eller MC görs hos Aimo Park på telefon 0771-96 90 06, kundservice@aimopark.se. Vid uppställning av MC på hyrd bilplats debiteras tillägg för motsvarande en MC plats.

Städning av garaget sker några gånger per år och meddelas med anslag. Respektera detta och kör ut bilen under städtiden. Fri parkering gäller på våra gästplatser under städdygnet (kl. 00.00-24.00).  Observera att gästplatserna bakom huset inte är våra – de tillhör äldreboendet. Parkeringen utanför port 160 är äldreboendets personalparkering och otillåten parkering beivras.

Skulle problem uppstå med garageportarna måste styrelsen kontaktas direkt. Nödbrytare finns både vid den övre grinden och till höger om den nedre porten.

Grannar

Respektera dina grannar. Tänk på att sänka ljudvolymen i lägenheten från kl. 22.00. Rökning på balkongen eller direkt utanför portarna kan vara störande alla tider på dygnet. På balkonger får endast el- eller gasolgrill användas. Grilla alltid med respekt för era grannar.

Störningar

För att alla ska trivas är det viktigt att man inte störs av omkringboende. Alla boende är skyldiga att visa hänsyn. Lagen ser strängt på störningar! Den som stör och inte rättar sig efter tillsägelse från styrelsen kan i allvarligare fall komma att bli uppsagd från lägenheten. Skyldigheten gäller i lägenheten men också i gemensamma utrymmen som till exempel i trapphus, hiss och tvättstuga. Reglerna gäller dygnet runt men är extra angelägna att följa vardagar från kl. 22 på kvällen till kl. 7 på morgonen. Man bör därför undvika att köra tvätt- och diskmaskiner under denna tid. Har du fest så informera gärna grannarna i god tid innan om du tror att det kommer att störa.

Post

Posten levereras till ditt postfack i respektive port. Vid namnändringar på postfacket eller önskad skylt om t ex ”Ej reklam” kontaktas styrelsen, info@tulpantradet.se.

Föreningen Bostadsrätterna

BRF Tulpanträdet är sedan hösten 2016 medlemmar i föreningen Bostadsrätterna. Gå gärna in på deras hemsida www.bostadsratterna.se för mer information om t ex vilka förmåner som är förenade med medlemskapet. Våra medlemmar har tillgång till Tulpanträdets föreningssida, logga in med användarnamn ”Brf Tulpanträdet” och lösenord ”9679”.

Om du tänker flytta 

Fråga mäklaren vilka rutiner som gäller vid överlåtelse. Tänk på att den som övertar din lägenhet också ska godkännas som medlem i föreningen innan inflyttning får äga rum. Tag därför reda på vad som krävs för att få medlemskap. Mäklaren skickar normalt in en överlåtelsehandling och ansökan om medlemskap till styrelsen.

Lämna gärna kvar dessa trivsel- och ordningsregler till de som övertar din lägenhet samt informera gärna köparna, överlämna nycklar, taggar och dylikt och ta gärna en rundtur med dem i husen.

Gemensamt ansvar

Ansvar för trivsel  

Styrelsens uppgift är att ta hand om den löpande förvaltningen av föreningen och verkställa de beslut som föreningsstämman fattar. I den löpande förvaltningen ingår också trivsel- och ordningsfrågorna. Detta innebär att styrelsen har ansvaret för att det är trivsel, ordning och reda både i och utanför huset/husen. Alla är i princip skyldiga att rätta sig efter reglerna. Att bo i bostadsrätt innebär ett gemensamt ansvar. Som medlem i föreningen har du inte bara rätten till en bostad i föreningens hus utan du har också skyldigheter mot föreningen och övriga medlemmar.

För vem gäller reglerna?

Trivsel- och ordningsreglerna gäller inte bara dig som bostadsrättshavare. Även familjemedlemmar omfattas liksom gäster, inneboende eller hantverkare som utför arbete åt dig i lägenheten. Reglerna gäller också för andrahandshyresgäster.

Vad händer om reglerna inte följs?

Om reglerna inte följs kan styrelsen i allvarligare fall ifrågasätta om du ska få bo kvar. Förseelser som är av liten betydelse för föreningen och övriga medlemmar kan dock inte leda till uppsägning. 

Först måste styrelsen anmana den som bryter mot reglerna att följa dessa. Därefter och om medlemmen trots anmaningen inte följer reglerna kan det blir fråga om uppsägning.

Har du frågor, vill du engagera dig?

Har du funderingar över något som tas upp i dessa regler är du alltid välkommen att kontakta styrelsen. 

Om du på något sätt vill vara med att aktivt engagera dig i frågor som rör din/vår bostadsrättsförening så kontakta styrelsen eller valberedningen. Dina specialkunskaper och/eller intresse kan vara till stor hjälp i vår strävan efter en trivsam och välfungerande förening.

Föreningens e-post är info@tulpantradet.se och webbadressen är www.tulpantradet.se.